3 digisoovitust spetsialistidelt: alustav ettevõte vs toimiv ettevõte

Digiturundus kasvab ja areneb koos ettevõttega. Seetõttu muutuvad ka vajadused ja võimalused. Aastatepikkuse kogemusega digiturundusspetsialist ja Google reklaamide spetsialist jagavad näpunäiteid, mida just sinu ettevõte peaks digimaastikul ette võtma, et digiturunduse abil ettevõte uutesse kõrgustesse viia.

Alustav ettevõte

Kuna ettevõttega alustades võib turundusele suunatud eelarve olla kitsas, on digiturundus hea koht, kus enda tegevust reklaamima hakata. Digiturundus pakub võimalust sihtida oma sõnumid soovitud sihtrühmale, kasutades turundusele mõeldud eelarvet efektiivselt ja õigesti tehes ka tulemuslikult.
Alustaval ettevõttel on oluline mõelda läbi kogu tervik algusest lõpuni. Kas koduleht on korras? Kas klientide tagasiside on selline, millega saaks end reklaamida? Kas ma olen Googles leitav? Mõtestage enda jaoks eesmärgid, miks digiturundusega alustatakse ning mida sellega soovitakse saavutada. Pange paika, mis on teie jaoks edu näitajad (jälgijate arv, päringue arv või muu). Kui tegevus on eesmärgistatud, on vaja leida sobivad kanalid. Töötage välja oma stiil ja rütm – visuaalidest postitussageduseni.
Millegi uue alustamine nõuab palju aega, energiat ja ka õppimist. Kui ettevõtte rajamise kõrvalt jääb puudu ühest neist, pöördu julgelt kogenenumate poole abi saamiseks.

Tegutsev ettevõte

Tegutseva ettevõttena on oht jääda kinni mugavusse. On tekkinud teatud mustrid, mis töötavad (sõnumid, kanalid) ning nende peale loodetakse ajast aega. Võib juhtuda, et sihtrühma käitumine on vahepeal muutunud või sama käekirja järgimine on mõne potentsiaalse sihtgrupi üldse kõrvale jätnud. Katsetage uusi lahendusi – tulemused võivad üllatada. Roteerige ka aasta lõikes kampaaniaid ja sõnumeid. Kommunikeerige iga kvartal erinevat sõnumit, et jõuda erinevate sihtrühmadeni.
Kui teie ettevõte juba seda kõike teeb, heitke pilk aeg-ajalt tagasiside suunas. Kui sageli te seda saate? Hea, kui tagasiside digiturunduse toimivuse ja tulemuste kohta oleks regulaarselt silme ees. Nii on võimalik koheselt reageerida ja vajadusel muudatused sisse viia. Kuna ettevõtte kasvades muutuvad ka edukuse indikaatorid (käibe kasv, jälgijate kasv, päringute kasv), on oluline neid mõne aja tagant uuesti kaardistada.
Ärge unustage, et vahel on vaja värsket pilku. Isegi, kui firmas on turundustiim olemas, võib hea välispartner anda teie eduloole uut hingamist.