Digiturunduse müüdid vol1

On mitmeid müüte digiplatvormidel turundamise kohta, mis eksitavad tegusevaid ettevõtteid ning hirmutavad uusi. GOdigitals aitab nendes selgust luua.

Digiturundus on kallis. Tegelikkuses on digiturundus üks soodsamaid ja efektiivsemaid viise end nähtavaks teha. Inimesed on suure osa oma ajast seotud erinevate internetiplatvormidega ning jätavad endast sinna palju infot. Info on aga teadupärast kõige kallim vara just turundajale, kelle töö on luua inimestele vajadusi, millest nad ehk teadlikudki polnud. Infoküllus digimaastikul aitab sihtida reklaame oskusliku planeerimise korral väga täpselt. Ka analüüsiks vajaliku statistika saab digiturunduse puhul hõlpsasti kätte. Küll aga võib digikampaania kulukaks kujuneda, kui seda strateegiliselt ei tehta või unutatakse kampaaniaga tegelemine sootuks.

Minu kliendid tahavad/ei taha… Juba aastaid tegutsenud ettevõtete puhul on levinud arusaam, et teatakse oma klientuuri läbi ja lõhki: meie kliendid ei googelda telefonis, meie kliendid ei kliki bänneritele ja nii edasi. Enamasti on need üldistused, mis tehtud väikese grupi ning väheste andmete pealt. Katsetades ja analüüsides erinevad lähenemisi ja kampaaniad, võib ettevõte ennastki üllatada ning jõuda uute klientideni.

Digiturundus kas on või ei ole. Ka teadliku digiplaneerimiseta on tegelikkuses ettevõttes digiturundus olemas. Näiteks ettevõtte sotsiaalmeeida- ja kodulehel. Küsimus on vaid selles, kui hästi see töötab. Mida paremad eeldused on selleks ettevõttes loodud, seda tulemuslikumad on kampaaniad. Ka töötajate tegevus sotsiaalmeedias võib olla ettevõtte jaoks digiturunduse osa.

Digiturundus=reklaam. Kuigi üks eesmärkidest on endale reklaami tegemine, on oluline osa ka klientide tundmaõppimine ehk analüüs. Kogutav statistika ja selle analüüsimine annab võimaluse tehtud kampaaniast õppida ning järgmine kord veelgi edukamalt teha.

Teen, sest midagi peab tegema. Facebooki leht on tänapäeval justkui must be. Vaatamata sellele ei tasu vaid selle lehe olemasolu pärast läbimõtlemata postitusi teha. Strateegilise planeerimise puudumine on üks suurimaid vigasid, kuna ei mõelda läbi olulised küsimused: miks, mida, kuidas ja millal tehakse. Kui on olemas vastused, on ka postitused edukamad ning toovad soovitud tulemused.

Digiturundus on keeruline ja seda peab tegema 100% õigesti. Tegelikkuses on vaja leida endale eesmärgid, sobiv maht ning lihtsalt algust teha. Iga kampaaniaga õnnestub koguda uut infot, mis aitavad genereerida uusi sõnumeid ja sihtida neid täpsemalt.